Nostalgi - Mannagrynspudding

När jag gick på fritids en sommar för hundra år sedan serverade en sommarvikare mannagrynspudding till mellanmål. Jag kommer ihåg hur himla gott jag tyckte det var.
 
Idag, efter att inte ätit detta på flera år, lagade jag detta.
 
Recept:
4 dl mjölk
4 msk Mannagryn
1 ägg
 
Koka upp mjölken och rör ner mannagrynen. Låt koka på svag värme i ca 5 min. Tillsätt slutligen ägget. Häll i en ungsform eller i en muffinsplåt, vilket jag gjorde. Grädda på 200 grader i 20 min.
 
Jag serverade puddingen med kokosstekta äpplen och russin.
 
Du kan även servera puddingen med saftsås eller tillsätta bittermandel, russin eller annan smaksättning i gröten innan du gräddar den i ugnen.
 
 
 
/Evelina
Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Gott!

2014-08-20 @ 14:20:51
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0