Kycklingburgare/biffar

Till lunch idag hade jag planerat kycklingburgare/biffar. Min bror fick dem med hamburgarbröd och jag åt mina med hirs därav passar de utmärkt som både biffar och burgare. Till serverade jag en het mangosås och grönsaker.
 
Här får ni ett ungefärligt recept, mätte nämligen inte.'
 
Recept:
2 st Kycklingfiléer
1 st Schalottenlök
1 vitlöksklyfta
1/3 chili
Koriander
Salt
Svartpeppar
Chilipeppar
1/2 lime - skal+saft
Japansk Soya
 
Skär lök samt chili i mindre bitar och lägg i matbredaren. Tillsätt samtliga kryddor och limen. Skär kycklingen i mindre bitar och tillsätt även den. Låt matbredaren hacka sönder allt till en massaliknande konsistens.
 
Pensla en skärbräda med olivolja och forma sedan dina biffar. Jag fick ut 6 st. Ett tips är att blöta händerna lite, då fastnar inte färsen på händerna.
 
 
Stek kycklingbiffarna på medelvärme.
 

/Evelina
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0