Mogna bananer

Ibland har man helt plötsligt massa, nästan övermogna bananer liggande. Det kanske inte är lockande att trycka i sig 5 st bara för att slippa slänga dem. Låter man dem ligga ruttnar bananerna och bananflugor kommer från ingenstans och invaderar huset..
 
Istället för att behöva slänga bananerna har jag några tips vad du kan hitta på med dem!
 
Frysa in bananerna (utan skal):
-Mixa dem sedan och du har fått världens enklaste och godaste glass!
-Skiva ner bitar i yoghurten, svalkande gott.
-Blanda med i milkshaken/smoothien
 
Egna bananchips:
-Skiva bananerna tunt och lägg på en plåt. Låt stå i ugnen på 100 grader i ca 1,5 h. Smakar inte som bananchips enklaste man köper men de får helt klart godkänt av mig!
 
Muffins:
-Blanda ner i muffins smeten med lite choklad kanske, perfekt när vännerna kommer på besök.
 
Hur gör ni med överblivna bananer?
 
/Evelina
 
Bananchips som jag provade ikväll, färgen blev kanske inte lika rolig som jag hoppades på...Lite väl åt det bruna hållet!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0