Chokladmuffins med center och marshmallows

Fick i uppdrag att baka lite fikabröd till mamma och pappas tur till skara imorgon för att kolla på min bror som spelar fotbollscup.

 
Mamma och hade önskemål om att jag skulle ha center i muffinsen och efter lite kikande i skåpen kom jag på vad jag skulle göra. Blev enkla chokladmuffins som jag stoppade en center i samt toppade med lite marshmallows.
 
Nästa gång ska jag blanda marshmallowsen i smeten då de blev lite brända när de låg på toppen tyvärr..
 
Recept:
100 g Margarin
2 ägg
1 1/2 dl Socker
2 1/2 dl Vetemjöl
1 tsk Bakpulver
3 msk Kakao
1 tsk Vaniljsocker
1 dl Mjölk
Center
Mini-marshmallows
 
  • Smält margarinet.
  • Vispa ägg och socker poröst.
  • Blanda alla torra ingredienser.
  • Rör ner de torra ingredienserna, mjölken och margarinet med en slickepott.
  • Häll upp smeten i muffinsmorfmar (använd helst muffinsplåt).
  • Stoppa ner 1 center i varje och toppa med valfri mängd mini-marshmallows.
  • Grädda i 200 grader i 15 min.
 

/Evelina
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0